Kazlıçeşme Fatih Camii

Kazlıçeşme Fatih Camii

Kazlıçeşme Fatih Camii’nin inşa tarihi ve kim tarafından yaptırıldığı tam olarak bilinmemekle birlikte yaygın olan rivayete göre İstanbul’un fethi öncesinde kuşatmaya katılan askerlerin ihtiyacı için yaptırılmıştır. 1813 yılında Sultan İkinci Mahmud’un, 1954 yılında derici esnafının tamir ettirdiği Fatih Camii en son tamirini 2010 yılında Zeytinburnu Belediyesi tarafından görmüştür. Caminin temelinde kullanılan taşlar ve minaresinin alt gövdesi orijinal haliyle günümüze gelmiştir. Camiyi, diğer camilerden ayıran en önemli özellik, minaresinin sağda değil solda olmasıdır. Caminin hemen yanında kalıntıları olan yapı ise cami ile birlikte yapılan hamamdır.

Kazliçeşme Fatih Mosque

It is not exactly known when and by whom Kazlıçeşme Fatih Mosque was built but according to the widespread narration, it was built to meet the needs of the soldiers who participated in the siege before the conquest of Istanbul. It was repaired by Sultan Mahmud II in 1813 and by leather shopkeepers in 1954. It was last repaired in 2010 by Zeytinburnu Municipality. The stones used in the foundation of the mosque and the lower body of its minaret reached today as the original parts. The most important feature that separates the mosque from other mosques is that the minaret is on the left, not on the right. The remains of the building right next to the mosque belong to the public bath built with the mosque.